Ik had steeds het gevoel dat er iets niet klopte. Het hele rapport was oké, met een dal bij lezen en schrijven. Dan ligt dat toch niet aan het koppie?

wachtruimte someoneELSSanneke ‘mocht’ versneld naar groep 3 omdat ze zo goed kon leren. Als ouders vaar je bij een eerste kind nog blind op het advies van school. Helaas hoorden we bij het eerste 10 minutengesprek al dat het met spellen en lezen niet goed ging. We moesten maar extra gaan oefenen thuis. Ahum, dachten wij, ze is pas 6… als dat nu al begint…. Maar goed, de juf zal het wel weten. Helaas het hielp niet.  Sanneke mocht wel naar groep 4 (alle andere vakken gingen goed) maar wel nog meer thuis oefenen… De lol van leren was er voor Sanneke al vanaf en elke avond zuchten en steunen, en wij maar vrolijk en enthousiast blijv
en doen… Ik had steeds het gevoel dat er iets niet klopte. Het hele rapport was oké, met een dal bij lezen en schrijven. Dan ligt dat toch niet aan het koppie? Zo kwamen we bij Els; en ja hoor na de intake was de conclusie, dat er wel wat eer te behalen viel met een prismabril en dan opnieuw leren lezen. Acht keer bij Els geweest en thuis ook wel weer moeten oefenen, maar nu zat er verbetering in en de oefeningen (vooral die op de computer) waren veel leuker. We zijn nu een jaar verder; Sanneke zit in groep 6 en ze leest en schrijft op niveau. Bijzonder! Jammer dat het onderwijs (nog) niet openstaat voor andere methoden om kinderen te leren. Want ze kunnen het vaak wel,
alleen niet op die ene manier die aangeboden wordt… Bedankt Els!

 

 

Ervaringsverhalen